Cum să te asiguri că treci cu brio testul la ITP.

Când duci mașina la verificarea periodică ITP, există câteva lucruri pe care ar trebui să le eviți pentru a te asigura că procesul se desfășoară fără probleme și că vehiculul tău trece cu succes testul.

Respectarea regulilor și prevederilor pentru verificarea ITP este esențială pentru siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic.

Iată TOP 5 lucruri pe care nu ar trebui să le faci când duci mașina la ITP

Nu ignora semnele de avertizare ale mașinii
Dacă observi că mașina emite sunete ciudate, are un martor de avertizare aprins pe tabloul de bord sau funcționează anormal, este important să rezolvi problemele înainte de a duce mașina la ITP. Problemele tehnice evidente pot duce la eșecul verificării periodice, așa că asigură-te că mașina este în stare optimă de funcționare.

Nu neglija documentele și actele mașinii
Asigură-te că ai toate documentele necesare înainte de a duce mașina la ITP. Acest lucru include certificatul de înmatriculare, asigurarea auto valabilă, cartea de identitate a mașinii și alți documente relevante. Neglijarea oricăror acte sau documente necesare poate duce la amânarea sau respingerea verificării ITP.

Nu uita să verifici nivelul uleiului și al lichidului de răcire
Înainte de a duce mașina la ITP, asigură-te că verifici nivelul de ulei și al lichidul de răcire. Acestea sunt importante pentru funcționarea corectă a mașinii și pot influența rezultatul verificării. Dacă nivelul acestora este prea scăzut sau există scurgeri vei fi refuzat.

Nu încerca reparațiile superficiale înainte de ITP
Dacă observi că mașina ta are probleme tehnice, nu încerca o reparație superficială în speranța că inginerii de la ITP nu vor observa improvizațiile. În unele cazuri, aceasta poate duce la apariția altor probleme sau chiar la eșecul testului. Cel mai bine este să consulți un specialist pentru a remedia orice defecțiune înainte de a merge la ITP.

Nu uita de inspecția vizuală
Oferă mașinii tale o inspecție vizuală atentă înainte de a o duce la ITP. Verifică dacă există daune vizibile sau alte probleme exterioare, cum ar fi oglinzi sparte sau faruri defecte. Înlocuiește orice elemente deteriorate în prealabil pentru a evita respingerea verificării. Un parbriz crăpat poate duce la refuzul obținerii ITP-ului. Deși o banală crăpătură nu reprezintă un pericol imediat, precum problemele la sistemul de frânare sau direcție, un geam fisurat, cu timpul, se poate deteriora și poate duce la compromiterea totală a parbrizului.

De asemenea, nu uita că ar fi bine să mergi la ITP cu mașina curată. Inspectorii vor examina cu atenție exteriorul mașinii, inclusiv caroseria, parbrizul, oglinzile și farurile. Dacă mașina ta este acoperită de murdărie, noroi sau alte resturi, ar putea fi dificil pentru ei să observe eventualele daune sau probleme.

Scroll to Top